|
Post by Simone on Feb 27, 2014 12:37:46 GMT 1
Begin 2014 was het fenomeen ploggen er opeens. Een "plog" is simpel weg een photo blog. In een plog staan foto's van alles en nog wat van die dag. Volgens mij was Miss Lipgloss de eerste in de (Nederlandse) blogwereld die ermee begon. Daarna volgden er meer.
Persoonlijk snap ik de hele hype niet. De meeste plogfoto's komen gewoon van Instagram, en als zo graag iemand op Instagram wil volgen, dan doe ik dat wel. Bovendien boeien mij alle kleine en normale dingen niet die iemand doet. Wat vind jij van ploggen?
|
|
|
Post by madebycarlijn on Feb 27, 2014 12:59:29 GMT 1
Ik plog zelf persoonlijk niet, maar ik vind het wel leuk om Plogs te lezen. Al moet ik zeggen dat ik niet alle plogs leuk vind hoor! Maar juist die Plogs waarin een dag beschreven staat die net iets specialer was dan anderen.
Zelf post ik wel iedere maand een 'Photodiary', daarin vermeld ik dan wat mijn hoogtepunten waren van die maand.
|
|
|
Post by misslanghaar on Feb 27, 2014 19:37:17 GMT 1
Nee, ik vind het ook maar niks en snap de hype niet. Miss Lipgloss heeft 3x zoveel reacties op haar plogs dan op haar reviews. Is het dan nog wel een beauty blog? Ik snap natuurlijk helemaal dat ze ermee doorgaat gezien de populariteit van de plogs maar zelf skip ik ze altijd...
|
|
|
Post by Amy on Feb 27, 2014 20:25:42 GMT 1
Ik vind het zowel verschrikkelijk om te lezen als om te schrijven. Zo'n 'my weekly diary' is soms nog wel leuk om te lezen maar echt iedere dag een verslag maken over wat je doet? Ik denk niet dat mensen echt oprecht geïnteresseerd zijn in wat ik de hele dag eet en doe. En inderdaad, als je een beautyblog hebt vind ik dat het bij beauty moet blijven.
Verslagen van events of afspraken vind ik wel interessant om te zien maar dat kan dan in een weekly diary of in een monthly diary zelfs. Nee, ik ben geen fan.
|
|
|
Post by Miss Mags on Feb 27, 2014 20:28:32 GMT 1
Ik skip ze ook, vind het dingen met weinig inhoud ... en vaak denk ik wel eens bij sommige plogs .. ja die foto die heb ergens ook al eens gezien... net alsof ze foto's van anderen toevoegen om hun plog net wat aantrekkelijker te maken en te showen met andermans dingen ...
Nee niet iets voor , het zal ook niet op mijn blog voorkomen denk ik ...
|
|
|
Post by aphelium on Feb 27, 2014 22:28:19 GMT 1
Ik skip ze ook direct. Ik lees liever artikelen met wat meer inhoud en diepgang.
|
|
|
Post by Nieke on Feb 28, 2014 18:36:49 GMT 1
Ik vind alleen de naam 'plog' al verschrikkelijk. Het klinkt als iets wat je uitkotst ofzo haha. Het klinkt gewoon heel raar, vind het idee ook eigenlijk niet ontzettend vernieuwed. Het is gewoon 'kijk een dagje mee in mijn leven'. Nee ik skip ze eigenlijk ook meteen.
|
|
|
Post by Simone on Feb 28, 2014 18:53:15 GMT 1
Ik vind alleen de naam 'plog' al verschrikkelijk. Het klinkt als iets wat je uitkotst ofzo haha. Het klinkt gewoon heel raar, vind het idee ook eigenlijk niet ontzettend vernieuwed. Het is gewoon 'kijk een dagje mee in mijn leven'. Nee ik skip ze eigenlijk ook meteen. Haha ik vind het inderdaad ook een stom woord!
|
|
|
Post by malou on Feb 28, 2014 18:58:53 GMT 1
Ik vind het juist wel heel leuk om te zien eigenlijk. Niet zoals Cynthia deed, dat je het iedere dag ziet, maar zo nu en dan vind ik het wel leuk. Zelf heb ik het ook 2 keer gedaan. Ik zet de foto's van trouwens expres niet op instagram, zodat mensen de foto's niet 2 keer zien.
|
|
|
Post by Linda on Feb 28, 2014 21:13:13 GMT 1
Het woord vind ik vreselijk, maar als iemand een interessante dag heeft, een event, of iets bijzonders gaat doen vind ik het wel leuk om te lezen. Het moet alleen niet zo zijn dat alle foto's al eens op social media zijn verschenen, dan heeft het dus geen meerwaarde meer voor mij...
|
|