|
Post by Nieke on Mar 21, 2014 17:44:06 GMT 1
Ik vroeg me af of er mensen zijn met leuke, gekke of speciale hobbies. Zoiets als brijen, helpen bij een goed doel of schilder je landschappen! Laat het hier weten.
|
|
|
Post by aphelium on Mar 21, 2014 20:59:07 GMT 1
Ik maak zelf zeep, bruisballen, bubble bars en dergelijke. Veel mensen kijken mij raar aan als ik zeg dat ik dat doe. Vaak geloven ze ook niet dat mijn spullen echt werken, omdat -volgens hun- zoiets alleen in een fabriek gemaakt kan worden. Ik wil later ook shampoo's en cremes en dergelijke kunnen maken, Daarnaast maak ik zelf ook dreads. Synthetische dreads.
|
|
|
Post by insins on Mar 22, 2014 15:47:39 GMT 1
Ik heb daar zo weinig tijd voor! Vroeger naaide ik walvisplushies en gaf ik ze weg aan vrienden (ze waren echt gene goede kwaliteit hoor ) en maakte ik zo kleine dingetjes zoals vilt-broches enz, maar nu helemaal mee gestopt
|
|
|
Post by Nieke on Mar 22, 2014 23:24:35 GMT 1
^ Aaah jammer! Ik doe zelf sinds 2008 aan cosplay. (kort voor costume play) Ik maak en stel kostuums samen voor bijvoorbeeld conventies. Ik heb sinds kort mijn eigen naaimachine (gebruikte daarvoor altijd die van mijn moeder),moet nog veel leren op het gebied van naaien maar ik doe mijn best. Ben momenteel met een kostuum van Kahlan Amnell (Legend of the Seeker), Batwoman (New 52, DC) en Harley Quinn (New 52, DC) bezig en heb eerder al Daenerys Targaryen (Game of Thrones), Wolverine (X-Men), Frodo Baggins (Lord of the Rings) en anderen gedaan. Vind het ontzettend leuk en kan niet wachten om meer kostuum klaar te hebben.
|
|
|
Post by insins on Mar 23, 2014 13:09:33 GMT 1
Supercool zeg Wat tof dat je echt alles zelf probeert te maken!
|
|
|
Post by madebycarlijn on Mar 23, 2014 20:47:39 GMT 1
^ Aaah jammer! Ik doe zelf sinds 2008 aan cosplay. (kort voor costume play) Ik maak en stel kostuums samen voor bijvoorbeeld conventies. Ik heb sinds kort mijn eigen naaimachine (gebruikte daarvoor altijd die van mijn moeder),moet nog veel leren op het gebied van naaien maar ik doe mijn best. Ben momenteel met een kostuum van Kahlan Amnell (Legend of the Seeker), Batwoman (New 52, DC) en Harley Quinn (New 52, DC) bezig en heb eerder al Daenerys Targaryen (Game of Thrones), Wolverine (X-Men), Frodo Baggins (Lord of the Rings) en anderen gedaan. Vind het ontzettend leuk enkan nietwachten om meer kostuum klaar te hebben. Hee wat leuk! Heb je een site of iets waar je deze kostuums op plaatst? Ik ga zelf niet naar conventies, maar ik maak wel kostuums. (niet allemaal Cosplay). Maar heb bijvoorbeeld het kostuum gemaakt van Assassins Creed, Katy Perry (Candyland dress), Minion pakje, Black Swan (van de film Black Swan). Ik verkoop mijn kostuums ook op Etsy, misschien ook een leuk platform voor jou?
|
|
|
Post by Nieke on Mar 23, 2014 21:37:24 GMT 1
Ik heb alles op mijn Facebook pagina staan, die kan je hier vinden: Beyond Believing Cosplay. Ik ben nog niet zo ver dat ik ze wil verkopen haha, ik draag het nu het liefst allemaal zelf. Misschien als ik ooit wat verder ben ga ik wat dingen verkopen, maar het is toch wel erg veel werk om het alleen al voor mijn eigen maten te maken. Misschien ooit!
|
|
|
Post by jantine on Apr 3, 2014 7:25:00 GMT 1
Rare hobbies? Ach, het is maar wat je raar vindt, toch? ;-) Ik brei veel, ook (vooral) voor mijn Etsy-shop, en sinds een paar maanden ben ik een beetje bezig met Dungeons & Dragons - al is dat meer mijn man's hobby dan de mijne, ik vind het leuk om mee te doen, hij is degene die alles uitzoekt en al die boeken leest en zo Verschil moet er zijn he?
|
|
|
Post by Nieke on Apr 3, 2014 9:40:34 GMT 1
^ Ja ik wist niet zo goed hoe ik het moest noemen. Daarom gebruikte ik liever speciaal. Vind raar altijd een beetje een vervelend woord.
|
|
|
Post by Amy on Apr 3, 2014 11:18:36 GMT 1
Ik heb een abonnement op m'n favoriete voetbalploeg. Ik weet niet of het echt 'speciaal' is maar aangezien ik niet veel meiden in m'n omgeving ken die dit als hobby hebben tel ik het maar even mee ik ga dus ieder weekend naar Club Brugge kijken (Belgische eersteklasser) en probeer ook zoveel mogelijk mee te gaan in het buitenland. Ik ken wel veel mensen die het thuis volgen of die af en toe eens ga kijken maar ik mis dus echt bijna niets. Voor thuismatchen ben ik 3 uur onderweg naar Brugge (ik woon aan de andere kant van België) dus ja je kunt me wel dedicated noemen denk ik
|
|