|
Post by Simone on May 13, 2014 10:38:46 GMT 1
Het woord kom ik steeds meer vaker tegen. Mensen noemen zich geen beautyblogger meer, of fashionblogger, maar een "lifeblogger". Lifeblogger zijn houdt dan in dat je eigenlijk over vanalles en nog wat blogt. Ik kan me wel vinden in deze benaming, ik schrijf natuurlijk gewoon waar ik zin in heb. Wat vinden jullie van dit woord?
|
|
|
Post by madebycarlijn on May 13, 2014 15:56:01 GMT 1
Ik heb in principe niets tegen het woord, maar ik denk dat je net zo goed de term lifestyle blogger kunt gebruiken, en term die al bestaat. In mijn mening zijn 'life blogger' en 'lifestyle blogger' begrippen met vrijwel dezelfde betekenis. Dus ik snap niet zo goed waarom daar een nieuwe 'naam' voor verzonnen is, haha.
Niet dat ik er verder problemen mee heb hoor, als bloggers zichzelf zo noemen, maar ik vind het zelf een beetje overbodig.
|
|
|
Post by Simone on May 14, 2014 9:07:15 GMT 1
Ik heb in principe niets tegen het woord, maar ik denk dat je net zo goed de term lifestyle blogger kunt gebruiken, en term die al bestaat. In mijn mening zijn 'life blogger' en 'lifestyle blogger' begrippen met vrijwel dezelfde betekenis. Dus ik snap niet zo goed waarom daar een nieuwe 'naam' voor verzonnen is, haha. Niet dat ik er verder problemen mee heb hoor, als bloggers zichzelf zo noemen, maar ik vind het zelf een beetje overbodig. Hm, niet mee eens. Als je als "lifeblogger" over mode blogt, ben je geen lifestyleblogger, toch?
|
|
|
Post by Amy on May 14, 2014 14:11:16 GMT 1
Ik vind ook wel dat er verschil zit tussen een lifeblogger en een lifestyleblogger.
Een lifestyleblog is in mijn ogen meer een blog die over reizen, restaurants, winkelen etc. gaat. Een lifeblog vind ik meer een online dagboek waarbij de blogger centraal staat.
Ik vind het wel een tof fenomeen. De eerste weken dat ik op The Pink Perfectionist blogde waren het ook meer uiteenlopende onderwerpen (die eventueel onder lifeblog vallen) maar aangezien beauty de bovenhand had heb ik de site maar omgedoopt tot beautyblog. Ik denk dat ik misschien terug op een rustige manier terugga naar hoe het vroeger was, ik was toen eigenlijk meer tevreden met m'n blog omdat je niet vasthangt aan 1 bepaald onderwerp.
|
|