Post by Amy on Feb 27, 2014 10:04:09 GMT 1
Het algemene topic met vragen en opmerkingen over PR-bureaus. Het gaat hier dus alleen over de PR-bureaus zelf en niet over benaderingen voor advertorials en samenwerkingen.
Kort samengevat: een PR-bureau is een soort vertegenwoordiger voor het merk. Dit bureau regelt alle reclame en publiciteit voor een bepaald merk dat ze in hun klantenbestand hebben. Ze regelen alles voor zowel de magazines als voor blogs. Ze organiseren ook geregeld persevents om nieuwe producten voor te stellen. Let op: dit is dus niet enkel voor bloggers, ze behandelen ook traditionele media zoals tijdschriften en kranten.
Niet ieder PR-bureau is al zeer actief bezig met bloggers, voor hun is het ook allemaal nog nieuw. Heb dus zeker geduld!
Hoe benader je een PR-bureau?
Ervaring leert me dat het beter is dat ze jou benaderen maar dit is natuurlijk mijn eigen persoonlijke ervaring. Je krijgt veel meer van ze gedaan als je wacht tot ze jou benaderen. Ze kunnen jouw blog tegenkomen als je pas 10 bezoekers hebt en potentieel hebt of ze je kunnen pas opmerken nadat je 10000 bezoekers hebt.
Als je een PR-bureau toch zelf wil benaderen kan dat ook. Stuur ze gewoon een mail waarin je jezelf vriendelijk voorstelt en stuur de statistieken van je blog ook altijd even mee.
Hoe vind je een PR-bureau? Is er een lijst?
Nee, er is geen lijst. Als je interesse hebt om contact op te nemen met een PR-bureau, google dan het merk waarin je interesse hebt. Dan vind je het PR-bureau meestal wel. Soms kun je ook gewoon het merk zelf mailen en dan verwijzen zij je door.
Sturen ze je altijd gratis pakketjes op?
Nee, zeker niet. De meeste PR-bureaus sturen naar de kleinere blogs gewoon een digitaal persbericht, de grotere blogs krijgen vaker de pakketjes. Het hangt er een beetje vanaf.
Moesten jullie nog vragen hebben, post alles gerust in dit topic. Ik kan er misschien niet op antwoorden maar we zijn er om elkaar te helpen!
FAQ:
Wat is een PR-bureau?Kort samengevat: een PR-bureau is een soort vertegenwoordiger voor het merk. Dit bureau regelt alle reclame en publiciteit voor een bepaald merk dat ze in hun klantenbestand hebben. Ze regelen alles voor zowel de magazines als voor blogs. Ze organiseren ook geregeld persevents om nieuwe producten voor te stellen. Let op: dit is dus niet enkel voor bloggers, ze behandelen ook traditionele media zoals tijdschriften en kranten.
Niet ieder PR-bureau is al zeer actief bezig met bloggers, voor hun is het ook allemaal nog nieuw. Heb dus zeker geduld!
Hoe benader je een PR-bureau?
Ervaring leert me dat het beter is dat ze jou benaderen maar dit is natuurlijk mijn eigen persoonlijke ervaring. Je krijgt veel meer van ze gedaan als je wacht tot ze jou benaderen. Ze kunnen jouw blog tegenkomen als je pas 10 bezoekers hebt en potentieel hebt of ze je kunnen pas opmerken nadat je 10000 bezoekers hebt.
Als je een PR-bureau toch zelf wil benaderen kan dat ook. Stuur ze gewoon een mail waarin je jezelf vriendelijk voorstelt en stuur de statistieken van je blog ook altijd even mee.
Hoe vind je een PR-bureau? Is er een lijst?
Nee, er is geen lijst. Als je interesse hebt om contact op te nemen met een PR-bureau, google dan het merk waarin je interesse hebt. Dan vind je het PR-bureau meestal wel. Soms kun je ook gewoon het merk zelf mailen en dan verwijzen zij je door.
Sturen ze je altijd gratis pakketjes op?
Nee, zeker niet. De meeste PR-bureaus sturen naar de kleinere blogs gewoon een digitaal persbericht, de grotere blogs krijgen vaker de pakketjes. Het hangt er een beetje vanaf.
Moesten jullie nog vragen hebben, post alles gerust in dit topic. Ik kan er misschien niet op antwoorden maar we zijn er om elkaar te helpen!