|
Post by Nieke on Feb 27, 2014 10:30:10 GMT 1
Ik ben benieuwd wat voor sport iedereen hier doet, of eventueel gedaan heeft? Plus natuurlijk wat extra info is altijd leuk!
|
|
|
Post by Simone on Feb 27, 2014 10:31:52 GMT 1
Ik sport al jaren niet meer, maar vanaf mijn 6e t/m 10e heb ik paardgereden, en vanaf mijn 10e t/m ongeveer mijn 17e heb ik gedanst (verschillende soorten, jazzballet, streetdance en hiphop). Toen ging de dansschool failliet helaas.
|
|
|
Post by madebycarlijn on Feb 27, 2014 13:10:45 GMT 1
Ik sport heel erg veel, haha. Ben een echte sportverslaafde dus bereid je voor op mijn lijstje ! Ik sport 6 dagen in de week, dus ik zal het per dag even laten zien! Maandag: Bodypump, Bodycombat + Half uurtje krachttraining (2,5 uur) Dinsdag: Dansles - hiphop (1 uur) Woensdag: CxWorks, Bodycombat + Half uurtje krachttraining (2 uur) Donderdag: Bodypump (en als ik op tijd klaar ben met werken ook Bodybalance) dus (1 of 2 uur) Vrijdag: Hockeytraining (1,5 uur) Zaterdag: NIKS, uitslapen, haha! Zondag: Hockeywedstrijd (1,5 uur)
|
|
|
Post by Nieke on Feb 27, 2014 14:37:27 GMT 1
Ik ben altijd een fanatieke sporter geweest. Ik heb van leeftijd 6 tot 11 turnen gedaan. 6 tot 9 tennis en 6 tot 19 skien (vanaf 9 jaar oud professioneel), ook tussendoor nog een jaartje jazzballet gedaan. (toen ik 11 was) En vanaf mijn 14de ga ik weekelijks naar de sportschool met wat gaten zo tussendoor. Skien heb ik vanaf mijn 9de professioneel gedaan dus ik trainde 2 keer per week, 2 keer per week conditie/kracht training en een wedstrijd in het weekend. Ik heb dat uiteindelijk opgegeven omdat ik het helaas niet zo meer kon combineren met HBO en de plannen die ik had. Maar natuurlijk doe ik het nog wel ontzettend graag, dus ski vakanties gebeuren sowieso nog elk jaar en ik heb nog een tijdje les gegeven. Momenteel probeer ik vooral veel fit te blijven en zit mijn sportschema er als volgt uit:
Dinsdag: deadlifts en press of bench (dit wissel ik af) en de andere oefeningen die hier bij horen dus rows, curls, pull ups, dips dat soort dingen. (met gewichten) Donderdag: squats en hetzelfde weer press of bunch en de andere oefening. Zaterdag: hardlopen Zondag: squats en press of bench, rows op de machine en cross trainer of op de spin fiets.
Ik probeer verder een beetje op mijn eten te letten, dus gezond en niet teveel tussendoortjes. Ik doe alles samen met mijn vriend wat helpt voor de motivatie haha!
|
|
|
Post by Dina on Feb 27, 2014 16:01:24 GMT 1
Wat lekker zeg, zo veel sporten! Ik zou willen dat ik dat kon, maar dat gaat helaas niet (niet omdat ik lui ben hoor, maar vanwege gezondheid). Ik ga twee à drie keer naar de sportschool, het liefst doe ik dan krachttraining, maar soms ook bodybalance als ik wat rustiger aan wil doen. Verder doe ik iedere ochtend een paar zonnegroetjes om de dag mee te beginnen.
|
|
|
Post by madebycarlijn on Feb 27, 2014 16:15:49 GMT 1
Ik ben altijd een fanatieke sporter geweest. Ik heb van leeftijd 6 tot 11 turnen gedaan. 6 tot 9 tennis en 6 tot 19 skien (vanaf 9 jaar oud professioneel), ook tussendoor nog een jaartje jazzballet gedaan. (toen ik 11 was) En vanaf mijn 14de ga ik weekelijks naar de sportschool met wat gaten zo tussendoor. Skien heb ik vanaf mijn 9de professioneel gedaan dus ik trainde 2 keer per week, 2 keer per week conditie/kracht training en een wedstrijd in het weekend. Ik heb dat uiteindelijk opgegeven omdat ik het helaas niet zo meer kon combineren met HBO en de plannen die ik had. Maar natuurlijk doe ik het nog wel ontzettend graag, dus ski vakanties gebeuren sowieso nog elk jaar en ik heb nog een tijdje les gegeven. Momenteel probeer ik vooral veel fit te blijven en zit mijn sportschema er als volgt uit: Dinsdag: deadlifts en press of bench (dit wissel ik af) en de andere oefeningen die hier bij horen dus rows, curls, pull ups, dips dat soort dingen. (met gewichten) Donderdag: squats en hetzelfde weer press of bunch en de andere oefening. Zaterdag: hardlopen Zondag: squats en press of bench, rows op de machine en cross trainer of op de spin fiets. Ik probeer verder een beetje op mijn eten te letten, dus gezond en niet teveel tussendoortjes. Ik doe alles samen met mijn vriend wat helpt voor de motivatie haha! Vriendjes zijn altijd goed voor de motivatie, haha! Mijn vriend is groepslesinstructeur op de sportschool, dus vrijwel alle lessen die hij geeft, volg ik, haha. Maakt het wel extra leuk om zo'n lesje mee te doen
|
|
|
Post by Amy on Feb 27, 2014 20:29:04 GMT 1
Ik heb heel lang gedanst en dan verschillende stijlen: ragga, streetdance en showdance. Nu sport ik niet meer in groepsverband, ik fitness alleen nog af en toe.
|
|
|
Post by Miss Mags on Feb 27, 2014 20:47:27 GMT 1
Sport ... wat is dat ? Kun je dat eten ? ......
nee geintje ...
Ik heb enkele jaren geleden erg veel gedaan aan Salsa Dansen , zeker toch wel minstens 5 uur per week. In 2012 nog enkele weken aan aqua jogging ... En daarna eigenlijk niets meer gedaan....
Maar sinds 2 weken ben ik fan van fitness, en ga ik 3 x in de week. Het is nu ook echt wel nodig .. wil niet straks over enkele jaren echt spijt hebben dat ik nooit niets meer gedaan heb. Wil me gewoon wat fitter gaan voelen, lekkerder in mijn vel en daarnaast hoop ik ook nog wat extra kilo's kwijt te raken.
Binnen kort begin ik met een proefles Milon Circle, dat is een intensieve training van 35 minuten in totaal. En daar hoop ik ook mee door te kunnen gaan, schijn erg zwaar te zijn, maar we zullen wel zien.
|
|
|
Post by manonmiaow on Feb 28, 2014 9:00:59 GMT 1
Ik zit op paaldansen, of beter gezegd paalfitness want echt dansen om de paal dat leren we niet, we leren oefeningen in de paal. Eigenlijk is het te vergelijken met turnen maar dan in een paal. Ik vind het nog steeds bijzonder hoeveel oefeningen je erin kan doen en hoe sterk je ervoor moet zijn. Het is in ieder geval de leukste sport die ik tot nu toe gedaan heb! Eigenlijk zou iedereen het een keer geprobeerd moeten hebben haha!
|
|
|
Post by Amy on Feb 28, 2014 13:27:20 GMT 1
Ik zit op paaldansen, of beter gezegd paalfitness want echt dansen om de paal dat leren we niet, we leren oefeningen in de paal. Eigenlijk is het te vergelijken met turnen maar dan in een paal. Ik vind het nog steeds bijzonder hoeveel oefeningen je erin kan doen en hoe sterk je ervoor moet zijn. Het is in ieder geval de leukste sport die ik tot nu toe gedaan heb! Eigenlijk zou iedereen het een keer geprobeerd moeten hebben haha! Dit zou ik ook zo graag doen omdat het echt een fantastische workout is voor je spieren. Alleen kan ik het hier in de buurt echt nergens vinden, zo jammer
|
|