|
Post by Simone on Mar 3, 2014 0:00:13 GMT 1
Het valt me wel op dat jullie nogal veeleisend zijn: Elke dag (minstens) één update. Tjonge, jonge dat is nogal wat... Ik vind het vooral prettig als er regelmaat in zit. Minimaal één update is voor mijn geen must, maar bloggers die onregelmatig uploaden of juist heel veel uploaden wat bijvoorbeeld héél nietszeggend is, skip ik. Tenzij het goede content is natuurlijk, maar regelmaat vind ik persoonlijk wel fijn! Verder hecht ik zelf veel waarde aan mooie en duidelijke foto's zonder te veel poespas. Ik vind de foto's van Simone zelf altijd erg mooi en vind de foto's van Vera Camilla ook altijd erg mooi. Foto's met te veel prularia en dergelijke vind ik niet mooi, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Ik houd van 'clean' en duidelijk. Goed Nederlands is voor mij ook zeker een pré. Natuurlijk glipt er bij mij ook wel eens een spel- of zinsbouwfoutje doorheen, ook al lees ik altijd na wat ik schrijf. Dat kan gebeuren. Maar slecht opgebouwde zinnen die niet lekker lopen, dan lees ik niet verder. Dat vind ik echt vreselijk... Een onderwerp hoeft van mij niet perse uniek te wezen, maar ik vind het wel belangrijk als je er 'uniek' over schrijft. Zo las ik laatst een review van een palette dat bijna op elke blog wel voorbij was gekomen, maar de post was zo goed geschreven en de manier van beoordelen en bekritiseren was uniek en van een hele andere kant bekeken. Dát vind ik knap! Zo, lekker stukje getypt, hihi. Oh ja, on-topic! Favoriete blogs? Wisselen veel, maar ik merk dat ik veel neig naar de kleinere blogs, die vind ik vaak leuker om te lezen! Thanks voor het compliment!! Ben het overigens eens met je beschrijving van unieke inhoud
|
|
|
Post by Amy on Mar 3, 2014 18:15:06 GMT 1
Nu klink ik misschien gemeen maar mijn favoriete bloggers zijn meestal iets 'ouder' (denk vanaf 16-18 jaar). Ik vind dat er tegenwoordig zoveel nieuwe blogs bijkomen waarvan echt 80% veel jonger is als mij. Ik kan me niet goed inleven in de blog en bijna altijd (ik zeg bijna altijd, er zijn gelukkig uitzonderingen) zijn de artikels slecht geschreven. Het vergeten van hoofdletters, geen gebruik van leestekens, slechte foto's, ... Al zijn er ook veel jongere bloggers zoals Lifesplash die ik wel erg leuk vind!
Ik vind het dus belangrijk dat de artikels leesbaar zijn. Je hoeft geen taalwonder te zijn en hier en daar een DT-fout kan wel. Ik stoor me alleen zo aan dit soort zinnen: 'hey dit is een essence eyeshadow en die vind ik heel goed de pigmentatie is goed'. Dan skip ik je blog echt meteen. Kleine foto's vind ik ook vreselijk, ik vind dat 450 toch echt wel een minimumbreedte is. Foto's moeten voor mij niet haarscherp zijn maar gewoon duidelijk.
Verder hou ik niet zo van teveel persoonlijke updates dus als iemand iedere dag een persoonlijk artikel post haak ik ook meestal af.
|
|
|
Post by Simone on Mar 3, 2014 18:24:37 GMT 1
Nu klink ik misschien gemeen maar mijn favoriete bloggers zijn meestal iets 'ouder' (denk vanaf 16-18 jaar). Ik vind dat er tegenwoordig zoveel nieuwe blogs bijkomen waarvan echt 80% veel jonger is als mij. Ik kan me niet goed inleven in de blog en bijna altijd (ik zeg bijna altijd, er zijn gelukkig uitzonderingen) zijn de artikels slecht geschreven. Het vergeten van hoofdletters, geen gebruik van leestekens, slechte foto's, ... Al zijn er ook veel jongere bloggers zoals Lifesplash die ik wel erg leuk vind! Ik vind het dus belangrijk dat de artikels leesbaar zijn. Je hoeft geen taalwonder te zijn en hier en daar een DT-fout kan wel. Ik stoor me alleen zo aan dit soort zinnen: 'hey dit is een essence eyeshadow en die vind ik heel goed de pigmentatie is goed'. Dan skip ik je blog echt meteen. Kleine foto's vind ik ook vreselijk, ik vind dat 450 toch echt wel een minimumbreedte is. Foto's moeten voor mij niet haarscherp zijn maar gewoon duidelijk. Verder hou ik niet zo van teveel persoonlijke updates dus als iemand iedere dag een persoonlijk artikel post haak ik ook meestal af. Sluit ik me be aan!
|
|
|
Post by madebycarlijn on Mar 5, 2014 15:28:02 GMT 1
Het valt me wel op dat jullie nogal veeleisend zijn: Elke dag (minstens) één update. Tjonge, jonge dat is nogal wat... Hmm. Misschien omdat onze categorie verschilt? Ik ben het in principe wel eens met Sharpben. Ik blog echt niet elke dag, dat red ik echt never nooit niet. Ik vind het leuk om te bloggen, maar ik heb naast mijn blog een fulltime baan (40 uur) én een eigen webshop waar ik gemiddeld zo'n 15-20 uur per week mee bezig ben. Dit combineren met iedere dag iets online plaatsen lukt mij echt niet. Ik probeer wel altijd minimaal 3x in de week te bloggen. Wanneer het wat rustiger is op mijn webshop wil het me ooit wel lukken om iedere dag iets online te plaatsen. Maar over het algemeen red ik dit niet qua timing. Ik wil ook graag nog mijn sociale leven onderhouden naast het bloggen Oja, maar even ontopic: Mijn favoriete blogs zijn blogs die enigszins vernieuwend zijn. Dit kan zijn door het soort onderwerpen dat ze behandelen, of de manier van schrijven. Ik ben bijvoorbeeld een fan van apairandasparediy.com/. Deze blog heeft altijd extreem leuke DIY's en ook echt DIY's heeft die ik nog niet eerder ergens anders heb gezien. Dat vind ik unieke content. Daarnaast vind ik bijvoorbeeld de blog this-is-not-another-blog.blogspot.nl/ erg leuk. Ik vind haar blog erg leuk omdat ze een hele leuke pakkende schrijfstijl heeft. Daarnaast kijk ik ook wel naar de lay out, als ik niet kan vinden wat ik wil vinden op een blog, haak ik snel af. Overzichtelijkheid is wel echt een must.
|
|
|
Post by Nieke on Mar 7, 2014 22:51:06 GMT 1
Ik ben het absoluut niet eens met de minimaal 1x per dag update, het gaat mij om de inhoud. Mijn favoriete blogs? RocknRollerr.com (Jenny) en mysweetsolitude.com (Jill). Vind alyssaa.nl en Sabine Metz ook erg tof!
Voor mij gaat het vooral om persoonlijkheid en net even wat anders zijn dan de rest. Vind de kwaliteit in foto's en layout ook belangrijk en de waarde van een post. Ik ben niet zo van de beauty bloggers maar dat is omdat ik niet ontzettend geïnteresseerd ben.
|
|