|
Post by mysupersweetlife on Mar 2, 2014 16:45:49 GMT 1
Jullie hebben vast wel een aantal favoriete bloggers. Wat zijn jullie favoriete blogs en waar moet een blog/blogger aan voldoen om tot jullie favorieten te behoren?
|
|
|
Post by Simone on Mar 2, 2014 16:59:21 GMT 1
Ik heb niet echt blogs die er helemaal uitsteken. Zelfs ook niet de bekende blogs, want dat zijn ook niet altijd de beste.
Wat ik wel belangrijk vind aan een blog: > Goede foto's > De tekst in goed Nederlands > Elke dag (minstens) één update > Originele of vernieuwende updates > Een prettige layout Ik vergeet vast nog wel dingen, maar als een blog pas aan deze of de meeste punten hiervan voldoet, volg ik het pas. Ik ben heel erg benieuwd naar de reacties van anderen!
|
|
|
Post by insins on Mar 2, 2014 17:10:33 GMT 1
Helemaal akkoord met Simone! Het moet gewoon fijn zijn om te lezen en het liefst met leuke foto's :-)
|
|
|
Post by Sarandipity on Mar 2, 2014 17:51:42 GMT 1
Ik vind vooral persoonlijkheid heel erg belangrijk! Verder kijk ik naar lay-out en vind ik grote goede foto's heel erg fijn. Spelfoutjes kijk ik nog wel eens omheen en tja unieke content is niet het gemakkelijkste denk ik als je bedenkt dat er wereldwijd meer dan 1.8 miljoen blogs zijn haha... Dus dan is toch je persoonlijkheid voor mij weer een doorslaggevend iets
|
|
|
Post by sharpben on Mar 2, 2014 22:03:56 GMT 1
Het valt me wel op dat jullie nogal veeleisend zijn: Elke dag (minstens) één update. Tjonge, jonge dat is nogal wat...
|
|
|
Post by Simone on Mar 2, 2014 22:32:28 GMT 1
Het valt me wel op dat jullie nogal veeleisend zijn: Elke dag (minstens) één update. Tjonge, jonge dat is nogal wat... Hmm. Misschien omdat onze categorie verschilt?
|
|
|
Post by sharpben on Mar 2, 2014 22:45:47 GMT 1
Het valt me wel op dat jullie nogal veeleisend zijn: Elke dag (minstens) één update. Tjonge, jonge dat is nogal wat... Hmm. Misschien omdat onze categorie verschilt? Ja, ik ben geen beautyblogger natuurlijk... Maar zeker als je dingen moet uittesten en research moet doen, lijkt het mij moeilijk om elke dag minimaal 1 degelijk artikel online te zetten. Of je moet van bloggen je beroep maken...
|
|
|
Post by Lisanne on Mar 2, 2014 22:54:35 GMT 1
Het valt me wel op dat jullie nogal veeleisend zijn: Elke dag (minstens) één update. Tjonge, jonge dat is nogal wat... Ik vind het vooral prettig als er regelmaat in zit. Minimaal één update is voor mijn geen must, maar bloggers die onregelmatig uploaden of juist heel veel uploaden wat bijvoorbeeld héél nietszeggend is, skip ik. Tenzij het goede content is natuurlijk, maar regelmaat vind ik persoonlijk wel fijn! Verder hecht ik zelf veel waarde aan mooie en duidelijke foto's zonder te veel poespas. Ik vind de foto's van Simone zelf altijd erg mooi en vind de foto's van Vera Camilla ook altijd erg mooi. Foto's met te veel prularia en dergelijke vind ik niet mooi, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Ik houd van 'clean' en duidelijk. Goed Nederlands is voor mij ook zeker een pré. Natuurlijk glipt er bij mij ook wel eens een spel- of zinsbouwfoutje doorheen, ook al lees ik altijd na wat ik schrijf. Dat kan gebeuren. Maar slecht opgebouwde zinnen die niet lekker lopen, dan lees ik niet verder. Dat vind ik echt vreselijk... Een onderwerp hoeft van mij niet perse uniek te wezen, maar ik vind het wel belangrijk als je er 'uniek' over schrijft. Zo las ik laatst een review van een palette dat bijna op elke blog wel voorbij was gekomen, maar de post was zo goed geschreven en de manier van beoordelen en bekritiseren was uniek en van een hele andere kant bekeken. Dát vind ik knap! Zo, lekker stukje getypt, hihi. Oh ja, on-topic! Favoriete blogs? Wisselen veel, maar ik merk dat ik veel neig naar de kleinere blogs, die vind ik vaak leuker om te lezen!
|
|
|
Post by aphelium on Mar 2, 2014 23:40:53 GMT 1
Mij maakt de regelmaat niet uit. Mij gaat het meer om de schrijfstijl van diegene, hoeveel informatie er in een artikel zit, en of de layout er goed uitziet.
zowiezoe.com vind ik een goede site, zij schrijft heel aanstekelijk. lisanneleeft.nl ook omdat het veel informatie bevat.
|
|
|
Post by Simone on Mar 2, 2014 23:59:59 GMT 1
Het valt me wel op dat jullie nogal veeleisend zijn: Elke dag (minstens) één update. Tjonge, jonge dat is nogal wat... Ik vind het vooral prettig als er regelmaat in zit. Minimaal één update is voor mijn geen must, maar bloggers die onregelmatig uploaden of juist heel veel uploaden wat bijvoorbeeld héél nietszeggend is, skip ik. Tenzij het goede content is natuurlijk, maar regelmaat vind ik persoonlijk wel fijn! Verder hecht ik zelf veel waarde aan mooie en duidelijke foto's zonder te veel poespas. Ik vind de foto's van Simone zelf altijd erg mooi en vind de foto's van Vera Camilla ook altijd erg mooi. Foto's met te veel prularia en dergelijke vind ik niet mooi, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Ik houd van 'clean' en duidelijk. Goed Nederlands is voor mij ook zeker een pré. Natuurlijk glipt er bij mij ook wel eens een spel- of zinsbouwfoutje doorheen, ook al lees ik altijd na wat ik schrijf. Dat kan gebeuren. Maar slecht opgebouwde zinnen die niet lekker lopen, dan lees ik niet verder. Dat vind ik echt vreselijk... Een onderwerp hoeft van mij niet perse uniek te wezen, maar ik vind het wel belangrijk als je er 'uniek' over schrijft. Zo las ik laatst een review van een palette dat bijna op elke blog wel voorbij was gekomen, maar de post was zo goed geschreven en de manier van beoordelen en bekritiseren was uniek en van een hele andere kant bekeken. Dát vind ik knap! Zo, lekker stukje getypt, hihi. Oh ja, on-topic! Favoriete blogs? Wisselen veel, maar ik merk dat ik veel neig naar de kleinere blogs, die vind ik vaak leuker om te lezen! Thanks voor het compliment!! Ben het overigens eens met je beschrijving van unieke inhoud
|
|