|
Post by Anneloes on Mar 5, 2014 9:59:09 GMT 1
Hi girls! Ik ben altijd bezig met het verbeteren van mijn blog (layout, content, foto's etc), dus ik ben benieuwd wat jullie van mijn blog vinden! Wat is er goed, en wat kan er nog verbeterd worden? Mijn link: www.beautycloud.nl/Alle commentaar is welkom, maar het liefst wel opbouwend zodat ik er wat mee kan . Ik heb momenteel trouwens een winactie week, dus voor bijvoorbeeld reviews moet je iets verder zoeken (mijn "oudere berichten" knop is irritant, die staat onderaan het onderste artikel, daar ben ik aan aan het werken).
|
|
|
Post by Simone on Mar 5, 2014 10:08:39 GMT 1
Ik vind het zelf niet zo fijn dat de content rechts staat in plaats van links. Over het algemeen is het ook tactischer als je het links hebt staan (misschien heb je hier wat aan). Verder zou ik denk ik de Instagramfoto's in de zijlijn verwisselen met categorieën, aangezien categorieën interessanter zijn voor iedereen, en mensen daar eerder naar zoeken. Verder heb ik weinig aan op te merken. Je foto's vind ik altijd mooi en ik volgde je al een tijdje
|
|
|
Post by Elisse on Mar 6, 2014 21:40:22 GMT 1
Mooie layout! Fijne header.
Misschien nog een tip: een gepersonaliseerde 'lees verder'-knop? Deze valt een beetje uit de toon bij je rozige layout vind ik!
|
|
|
Post by Miss Mags on Mar 7, 2014 7:39:46 GMT 1
Idd een mooie layout, ik vind persoonlijk zelf de kleur roze een beetje saai. Maar komt waarschijnlijk omdat ik dat zo vaak voorbij zie komen op andere blogs.
|
|
|
Post by vanilla on Apr 3, 2014 22:06:19 GMT 1
Ik vind dat je een ontzettend leuke blog hebt, ik heb op de layout dan ook niet veel aan te merken. De lees meer knop zou evt ook leuk zijn in hetzelfde lettertype als beautycloud maar de styling past verder wel bij je blog (zelfde rechte blok als je headers+zelfde lettertype alleen dan bold.) Wat Simone zegt ben ik het niet compleet eens, (en wat ik nu ga zeggen staat overigens ook in het linkje dat je stuurde dus misschien heb je het niet goed begrepen? In de ideale situatie, en zo gebeurd het ook eigenlijk al jaren, staat je logo + navigatie boven of links. Dat is het eerste waar je naar kijkt namelijk. Bij haar staat haar logo bovenaan, in het midden weliswaar maar dat is prima, en de info links. De content is significant groter dan je sidebar dus het is niet dat mensen in je sidebar blijven 'hangen' en vervolgens weer weg zullen gaan. Ze zien nu eerst 'Ok dit is Anneloes van Beautycloud' en vervolgens zien ze wat je zelf schrijft. Wat ik wel een minpuntje vind is dat je hoofdnavigatie met contact etc rechtsboven staat en ook nog eens klein. Ik wilde je laatst mailen voor mijn webshop en het duurde best wel lang voor ik überhaupt die linkjes zag staan, en dan vind ik mezelf toch best wel handig met zoeken... Die zouden dus linksboven of midden boven moeten staan. Omdat een aantal standaard blogmakers hebben gekozen voor een sidebar rechts is dat echter wel 'standaard' geworden, dus dat is iets waar je zelf een keuze in kan maken. Wat ik zelf wel erg belangrijk vind is rekening houden met de 'fold' van je scherm, dat is dus alles waarvoor je naar beneden moet scrollen. Naar mijn mening zou er iets van navigatie binnen je posts boven de fold moeten staan. Dit zijn in jouw geval dus je categorieën. Door dat door te lezen schets ik zelf altijd een beetje een beeld van wat voor blogger iemand is en wat voor posts ik kan tegen komen. Zo bepaal ik voor mezelf of het een blog is die me leuk lijkt, na het lezen van de posts natuurlijk.
|
|